2007 / 17 iunie

Daniel Bichis la Conferinta Internationala de Inteligenta Emotionala


Conferinta Internationala Inteligenta Emotionala 2007In zilele de 11 si 12 iunie 2007 s-a desfasurat la Londra Conferinta Internationala „Inteligenta Emotionala” (ICEI), in cadrul careia au fost prezentate cele mai noi teorii, descoperiri stiintifice si aplicatii organizationale ale acesteia. Romania a fost reprezentata de Daniel Bichis, trainer si coach EQ in cadrul companiei Competent Consulting – liderul formarilor NLP de clasa business si al aplicatiilor organizationale ale inteligentei emotionale. Am asteptat cu nerabdare intoacerea lui in tara, pentru a putea consemna „la cald” impresiile si concluziile sale.

– Daniel, ce anume te-a determinat sa participi la aceasta conferinta?

– Au fost mai multe elemente. in primul rand consecventa cu care Competent Consulting isi pune in aplicare misiunea de a oferi companiilor romanesti cele mai avansate solutii si instrumente de dezvoltare personala si organizationala, ce le asigura obtinerea de avantaje competitive semnificative cu investitii minime. in al doilea rand, combinatia extrem de echilibrata dintre aspectele teoretice si cele practice abordate de catre diferitii vorbitori, ce mi-a permis sa aflu inca de-acum o multime de informatii si solutii despe care altii vor citi doar peste un an de zile, in al treilea rand, placerea de a reintalni o multime de prieteni din avangarda cercetarii si aplicarii inteligentei emotionale si a le vorbi despre realizarile si planurile noastre. si cum prietenii prietenilor iti devin extrem de rapid prieteni, largirea semnificativa a numarului de contacte si colaborari internationale ale companiei noastre.

– Ai putea sa ne dai un exemplu?

– Desigur. Marcia Hughes este una dintre cele mai reputate practiciene EQ din Statele Unite, autoare a unor carti de mare succes si colaboratoare constanta a Guvernului american si a unor mari corporatii. A fost extrem de impresionata de conceptia ce a stat la baza studiului nostru „Inteligenta emotionala la locul de munca – 2007” si de interesul pe care l-a trezit in randul celor aproape 2000 de participanti. De aceea, am stabilit utilizarea in cadrul unor studii viitoare a unor instrumente de diagnostic organizational create de catre echipa sa, urmand ca rezultatele sa le comunicam impreuna anul viitor.

– Ai pus bazele vreunei colaborari si in privinta aplicarii tehnicilor EQ?

– Pot spune ca exact acesta este domeniul in care mi-am concentrat demersurile de networking si am obtinut rezultate peste asteptari. Am placerea sa va anunt stabilirea unei cooperari pe axa New York – Londra – Bucuresti in domeniul programelor de fidelizare a clientilor prin tehnici de inteligenta emotionala. Este vorba despre un program elaborat in cadrul Columbia University si patentat de John Avela, fost vice-presedinte HR la The Marriott Corporation, omul care a organizat Olimpiada din 2002. Competent Consulting va avea exclusivitatea aplicarii acestui program in Romania, cu sprijinul si participare directa a lui John, a sotiei sale Susan si a lui Dorothy Spry, asociata lor britanica.

– Suna extrem de promitator. Ar mai fi de semnalat vreo noutate?

– Da. Sunt extrem de multumit ca am trecut cu brio (40 de puncte din 40 posibile) pretentiosul examen de certificare care imi confera dreptul de aplicare a testului EQi, creat de Reuben BarOn. Este cel mai complet test de inteligenta emotionala, publicat in 1997 si utilizat in intreaga lume pentru aplicatiile business. Am discutat cu Steven Stern, presedintele MHS (compania editoare a testului si organizatoarea conferintei), despre realizarea normelor romanesti pentru acest test si am stabilit etapele pe care le avem de parcurs. Oricum, situl nostru www.eq-testing.ro va reflecta in cateva zile imbogatirea ofertei Competent Consulting prin utilizarea testelor EQi pentru selectie de personal, leadership, dezvoltare personala si profesionala.

– Cum au decurs lucrarile conferintei? Care au fost concluziile?

– Pe langa doua prezentari in plen, urmarite cu deosebit interes de toti cei peste 220 de delegati din 21 de tari, s-au desfasurat 24 de workshopuri de cate 50 de minute si au existat standuri ale principalilor ofertanti de instrumente si solutii bazate pe EQ. O manifestare complexa, ce a oferit aproape 36 de ore de networking, ale carui rezultate le-am prezentat deja partial. Opinia generala in randul participantilor a fost faptul ca domeniul inteligentei emotionale a depasit faza „copilariei”, in care fiecare autor isi facea un titlu de glorie din a-i da o noua definitie, si a intrat in faza „productiva”. Pe langa studiile fundamentale, desfasurate la nivel academic, vizand de exemplu identificarea mecanismelor neuronale ale EQ, s-a impus deja o anumita abordare a aplicatiilor organizationale, foarte pragmantica si orientata spre obtinerea de rezultate. Aceasta linie de dezvoltare este promovata, surprinzator pentru unii, de marile corporatii din domeniul bancar si cel al serviciilor de audit – zonele aparent cele mai putin implicate emotional. Dar dupa scandalurile de genul Enron-Arthur Andersen, a devenit evident ca mai mult decat in showbiz sau media, aspectele emotionale sunt fundamentale pentru succesul unei companii din sectorul financiar-bancar. De exemplu, consultantii si auditorii Deloitte gestioneaza direct sau verifica modul de gestionare a 80% din fondurile publice si private la nivel mondial. Este usor de inteles efectul dezastruos pe care l-ar putea avea un dezechilibru emotional raspandit in randurile lor, similar celui care i-a condus pe cei din top-managementul companiei Enron. Ori simplul fapt ca fidelizarea unui client costa de 5 ori mai putin decat gasirea unuia nou poate asigura avantaje competitive si sporiri semnificative ale marjei pentru toate companiile care isi schimba la timp orientarea strategica si implementeaza programe de fidelizare a clientilor. Iar concluzia conferintei a fost cat se poate de bine exprimata de Deeana Coffin, manager Talent Aquisition & Development la American Express Company. Ea a prezentat experienta si rezultatele economice exceptionale obtinute prin implementarea unui program de dezvoltare a inteligentei emotionale a 10% din angajati (circa 7000 de persoane). Atat titlul, cat si concluzia prezentarii au fost extrem de insufletitoare: „Noi am reusit – puteti si voi!”

– in incheiere, impartaseste-ne momentul care te-a impresionat cel mai mult.

– in prima zi a conferintei, am avut privilegiul sa discut circa un sfert de ora cu profesorul Peter Salovey, decanul Facultatii de Psihologie de la Universitatea Yale, co-creator al conceptului de inteligenta emotionala. La sfarsitul convorbirii, profesorul Salovey a condensat impresia pe care si-a facut-o despre mine in dedicatia de pe cartea pe care mi-a oferit-o: „Daniel, iti multumesc pentru dedicarea ta fata de inteligenta emotionala”. Pentru unii, acesta ar putea fi un semn de recunoastere – pentru mine este un indemn sa lucrez inca mai intens pentru adeverirea devizei Competent Consulting: „succesul dumneavoastra este profesia noastra”.

Nu se mai pot face comentarii.